Sider

torsdag den 9. august 2012

Hvorfor Afrika?

Daniel, Louise og jeg
Afrika.. Hvorfor lige Afrika?

Ofte bliver jeg spurgt, hvorfor det lige præcis er Afrika, som jeg har valgt at rejse til.
Grunden hertil samt lidt info om, hvor vi skal bo, og hvad vi skal lave dernede, kan man læse i dette inlæg.

For halvandet år siden sad jeg en morgen i auditoriet på handelsskolen og hørte et fordrag af to piger, som havde været i Afrika som volontører. Foredraget gjorde stor indtryk på mig, og på præcis det' tidspunkt besluttede jeg mig for, at jeg også ville rejse til Afrika.

Nu sidder jeg så på Diakonhøjskolen i Højbjerg til forberedelseskursus, inden vi om to uger rejser til Afrika. Sammen med Louise og Daniel, som jeg er så heldig at skulle afsted sammen med, rejser vi til Uganda. Vi er udsendt af organisationen Afrika In Touch, som er en kirkelig børne- og ungdomsorganisation. I Uganda skal vi bo ca. 45 minutters kørsel fra byen Masaka, som ligger yderligere tre timers kørsel syd for hovedstaden Kampala. Vi skal bo på Kamuzinda farm, som fungerer, som et godt eksempel på, hvordan man driver landbrug. Her kan de lokal komme og få undervisning og gode råd om landbrug. Vi skal bo i en volontørbolig, hvor vi selv skal lave alt vores mad selv, af de råvarer, som det nu engang er muligt at købe. Som planen er nu, skal vi tre dage i ugen hjælpe til og "undervise" på handicapskolen Aunt Louise School. De to resterende dage skal Louise og jeg undervise på Pastor Freds skole, som er en almindelig skole med 1.-8. klassetrin, mens Danile arbejder på farmen, hvor vi bor.

Under forberedelseskurset, som finder sted hele denne uge, får vi hele tiden en hel masse information om Afrika, om kulturen, og om hvad man skal huske ovs. Lige nu sidder jeg med en hel masse forestillinger om, hvordan det hele bliver. Alting bliver nyt, anderledes og spændende; og ting er sikkert, alting bliver ikke som jeg forestiller mig det lige nu, men JEG GLÆDER MIG RIGTIG MEGET!

1 kommentar:

  1. Hej Anna
    Dette er en lille test for at finde ud af hvordan jeg svare på din blog :-)

    SvarSlet